„Vaticanum II jest aktem Magisterium, toteż… Argumentem czołowym jest to, że każdy akt Magisterium winien być zaakceptowany jako pochodzący od Pasterzy, którzy na mocy sukcesji apostolskiej wypowiadają się z charyzmatem prawdy (DV 8), z władzą Chrystusa (LG 25), w świetle Ducha Świętego.” Pominąwszy fakt, iż dowodzi to władzy magisterialnej Soboru Watykańskiego z użyciem dokumentów tegoż Soboru, co swego czasu było nazywane petitio principii [błąd polegający na przyjęciu za przesłankę tego, co dopiero ma być wywnioskowane w danym rozumowaniu – przyp. tł.], wydaje się być ewidentnym że ten sposób prowadzenia wywodu zasadza się na założeniu, że Magisterium jest absolutnym, niezależnym od nikogo i niczego podmiotem, za wyjątkiem sukcesji apostolskiej i pomocy Ducha Św.
Aby zapoznać się z całością artykułu kliknij poniższy link
0 komentarze:
Prześlij komentarz